Da fine 2011 il porto di Capodistria offre un collegamento ferroviario per container con la Polonia, recentemente potenziato con un servizio regolare verso la Russia.
Il servizio settimanale che collega il porto sloveno con quello polacco di Doborwa Gornicza è operato dalla Baltic Rail che si avvale di Adria Transport e LTE per l’autotrasporto.
La seconda parte del percorso è realizzata con cadenza settimanale dall’Euroterminal di Slawkow in Polonia a Bryansk in Russia, passando attraverso l’Ucraina. Grazie agli accordi presi con i tre operatori della zona (Fesco, Russkaya Troyka in GP UGCTS), si evitano i ritardi nella gestione dei container dovuti allo spessore dei binari in Ucraina. Il transit time tra Slawkow e Bryansk è di 58 ore per 1.498 km.

Regular block-train connection from Koper to Russia


Since end 2011 the port of Koper is connected with a regular container train service with Poland, which was recently upgraded with a regular service to Russia. A weekly service connecting Koper to Doborwa Gornicza (Poland) is operated by Baltic Rail with hauliers Adria Transport and LTE. The second part of the route is a weekly service from Euroterminal in Slawkow (Poland) across Ukraine to the train dissolution point in Bryansk (Russia). According to three operators on this section (Fesco, Russkaya Troyka in GP UGCTS) there are no delays due to container handlings because of different track gauges in Ukraine. The transit time between Slawkow and Bryansk is 58 hours for 1,498 km.


Fonte: Luka Koper